Alexander høster gratis reklame

Spread the love -

På fredag kommer Alexanders album ut, et album jeg definitivt skal kjøpe – jeg liker rett og slett musikken hans. Jeg kjøpte sangen Funny Little World her om dagen fra Platekompaniets nye shop og jeg likte veldig godt det jeg hørte. Jeg fikk ikke ‘wow’-effekten men jeg tror det er en sang som utvikler seg etterhvert som man hører den om igjen. Som vanlig er det delte meninger om musikk som kommer ut, Dagbladet gav en 4er og har skrevet en fin anmeldelse, uten å være usaklig. VG gav en 6er og en litt bedre skrevet anmeldelse hvor de også går på hver sang – en 6er er kanskje litt mye men jeg respekterer at enkelte faller pladask for Alexanders musikk. Aftenposten gav en 5er, anmeldelsen var hyggelig lesestoff, se link under.

Aftonposten som gir albumet en 1er skriver ikke en anmeldelse men en personlig slakt av personen Alexander. De bruker billige og utbrukte ord som Hobit, Smurfehit og markedstilpasset. De hevder til og med at musikk i Grand Prix aldri kommer utenfor TV-ruten. Vel vel, hvor feil går det an å ta? Alexander har allerede revolusjonert Grand Prix syndromet men det visste vi flere uker før finalen – dette burde Aftenpostens Markus Larsson ha fått med seg. 🙂 Han er på Top 10 i England og gjorde suksess i Tyskland og Nederland tidligere denne måneden.

Men det overrasker egentlig ikke at Markus Larsson leverer en useriøs anmeldelse, han er kritisert x antall ganger for dette. Se bare her hva han presterer å skrive om.

Jaja, all reklame er god reklame sies det, jeg tror at Aftonbladet har nå gjort sitt for at albumet også kommer til å selge godt hos vår kjære nabo Sverige.

Lykke til Alexander! Det er gøy at vi kan få lov til å lytte til det nye albumet her.

Lenker :
Aftonbladet gir en 1er
DB gir en 4er
VG gir en 6er
VG skriver om Aftonbladet
Aftenposten gir en 5er
Rybak slår tilbake


Spread the love -

Øyvind Lasse Høysæter

Born in 1971, fell in love with computing in 1983 because of Sinclair's masterpieces. Continued on the magic surrounding the C64, Amiga and moved to the PC world in 1990. Loves science fiction, programming, astronomy, my family and my job. (developer) :)

2 thoughts on “Alexander høster gratis reklame

  • 28 May 2009 at 13:13
    Permalink

    Dette albumet må jeg bare ha!!
    “Funny little world” er en fin sang, og som du sier, den blir bedre for hver gang jeg hører den 🙂
    Har veldig sans for Alexander, som de aller fleste har, tror jeg 🙂

    Kristin’s last blog post..mysqlerror

    Reply
  • 29 May 2009 at 17:32
    Permalink

    På Platekompaniet sin MP3 musikkbutikk får du med 2 helt nye låter som ikke kom med på CD albumet. Den første av dem er en skikkelig rå låt, mens den andre er mer rendyrket imstrumental.
    79 kroner for 11 låter direkte nedlastet digitalt er det ikke noe si på og under halve prisen av kjøpe CDen med kun 9 låter.
    Husk at du kan goså kjøpe de digitale låtene med Telenor Djuice ettersom Platekompaniet Digital MP3 musikkbutikken og Telenor Djuice nå er smeltet sammen til felles samarbeid og priser. Du må kjøpe hele albumet digitalt med alle 11 låtene da de 2 nye bonuslåtene ikke er i salg noen andre steder eller enkeltvis.
    Selv har jeg hørt på de 9 CD låtene siden natt til søndag 24.5. da låtene ble lagt ut på en rekke MP3 siter på nettet over hele Europa. Også vintersangen av Alexander Rybak på en barneplate som kom ut i 2007-2008 er en snodig sak og verdt å kjøpe med digitalt samtidig. Man kan nærmest hører snøkrystallene faller til bakken. Selvsagt betaler vi gjerne for Alexanders Rybak sin musikk selv om alle CDens 9 låter ble lagt ut på internettet natt til søndag 24.5. og med høy spredning til masse MP3 sider. Faktisk burde man startet med digitalt salg av låtene rett etter Eurosong finalen. Kjempesmart da av plateselskapet sammen med Platekompaniet og Telenor Djuice og ta med 2 nye låter når man endelig får kjøpe og betale for alle 11 låtene fra fredag 29.5.
    Det at man tvinges til å kjøpe alle 11 låtene sammen er smart. men samtidig realt spark til selve Rybak CDen som ikke har alle og som koster det dobbelte å kjøpe i tillegg. Men unge idag har vel sluttet å kjøpe musikk CDer og foretrekker musikk digitalt.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.