Funny logo-situation|Morsom logo-situasjon
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][lang_en]I’m fond of logos and the discussion about them. Earlier this winter the Norwegian centre party announced their new logo and the whole country laughed at them, heres the new and old logos:
The new one is on the left. What I find amusing is the amount of money and resources they usually use to come up with this. Every time a profiled company or organization launches their new logo it creates a funny situation. And minutes after thousands of young and old hobby-designers create a logo that is thousands of times better. But these guys found the image via image-search! It is a bit rude but when a large political party find its logo this way it has to be ok to laugh a little.
Ccheck out what the hobby designers made this time; 250 new proposals (of thousands): its in Norwegian but the top picture speaks for itself.
Isn’t it fun when a three hour budget can create a finer logo than a million dollar project? 🙂
BTW do you recognize this new logo? 🙂
[/lang_en][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][lang_nb-no]Jeg har en greie for logoer, det er så herlig å se hver gang et kjent firma eller en profilert organisasjon lanserer sin nye logo – og så går det i dass eller det skaper masse diskusjon. Som Posten, Statoil, Telenor, Hydro Texaco, Norsk Tipping. Og nå; Senterpartiet. Denne gang kjører VG på og viser godt hvordan det går når en logo ikke er særlig gjennomtenkt. Tusenvis av hobby-designere har laget sine egne forslag og nesten alle av dem er bedre enn SPs. I VG i dag lanserer de forslag til nye logoer hvor man kan stemme på sin favoritt. Det anbefales å se på de fine logoforslagene.
Det må sies at SP fant logoen sin via bilde-søk på nettet så de har ikke betalt millioner av kroner slik som Bring, Telenor og Hydro Texaco men jeg må si at valget var litt morsomt.
Lenker:
VG: Stem på den beste Sp-logoen!
Andre morsomme logo fails
SP trekker logo
[/lang_nb-no][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Så mange fine forslag det var på VGs sider! Det sier jo litt om at en del reklamebyrå driver kanskje litt i overbetalt-bransjen? jovisst må ting være gjennomtenkt, men Statoil-saken viser jo at dyrt IKKE tilsvarer bra.. Jeg syns det er så mynd at SP måtte trekke sin nye logo, det er jo så kult om noen lager en logo UTEN å bruke masse penger og sysselsette masse reklamefolk!
Forslag NR 12 “Senterpartisauen” vinner overlegent ser det ut til.
Så senterpartiet blir partiet for alle sauene, Et klokt logovalg for sauer er det veldig mange av her i landet og stemmer alle på Senterpartiet vil de få minst 30% ved neste valg. 🙂