Air France warned last year|Air France advart i fjor av Airbus
[lang_en]The Air France accident is tragic and its disturbing that they know so little of what happened. We’re in 2009 and they can’t do better than this to recover data – tragic.
I was a bit curious of why they suddenly started to chance airspeed indicators or Pitot Tubes as they call them so I searched a bit.
Then I found this; AirBus recommended last year to change the tubes. Is Air France trying to cover up the lack of actions? [/lang_en][lang_nb-no]Air France ulykken er tragisk og det plager meg at de vet så lite om hva som har skjedd. Vi er i 2009 og likevel har de ikke bedre metoder for å samle data på hendelsesforløp. Det blir vel endret nå tenker jeg, hadde det vært opp til meg så hadde flyet sendt data live til en bakkeserver – man har jo internet tilgang på fly nå?
Jaja, jeg ble litt nysgjerrig på hvorfor de plutselig begynte å bytte ut hastighetssensorene, så fant jeg dette. Airbus anbefalte alle å bytte ut sensorene i fjor! Prøver Air France å skjule sin treghet? Var sensorene på Air France flyet byttet ut?
VG
Mer om ulykken. [/lang_nb-no]
Åh, dette har virkelig fått min oppmerksomhet nå, sitter å saumfarer nettet som om det skulle vært CSI “live” vi opplever nå. Hva blir det neste som lekker ut?
-I tillegg til at de hadde krevd utbytting av sensorene, vet vi at to store flyulykker (boeing 757) i årene som har gått har vært på grunn av lufthastighetsmåleren, og ikke minst husker jeg returen 30.mai på grunn av hastighetsmåleren (http://www.dagbladet.no/2009/05/30/nyheter/innenriks/sas/dyrenes_nyheter/6478285/)